Monday, 21 July 2014

Ayam Bakar Black Pepper Madu

Assalamualaikum.... nak try wat ni tak? hari tu aya wat ni utk mkn sorang je.. wat bukak puasa... silakan cuba kalau mahu..


RESEPI:

1 bahagian peha ayam
1/2 biji bawang besar (kuning)
2 bj bawang putih
1 cm halia
lada hitam (byk ikut suka)
1/2 sudu bsr madu
1/2 ketul kiub ayam
gula ckp rs
garam ckp rs
1 sudu kecil campuran jintan manis, jintan putih & ketumbar.
sedikit air utk kisar bhn
1 sudu besar mentega

CARA:
1. Kisar sumer bahan rempah tu.
2. Lumurkan pada ayam dan perap 30 mnt - 1  jam . ayam tu kelar2 skit supaya sng msk.
3. bakar. Aya bakar dlm magic pan je sbb xder oven. hehe. cara aya. letakkan ayam yg diperap tu dalam alumunium foil br letak atas pan dan tutup pan. tak perlu bungkus alumunium tu. bukak je terdedah ayam tu. rajin2 la tgk. dan balik2 kan ia... kalau biar mcm tu je dia pandai hangit jugak........ so.. terhasillah spt yg dlm gambar di atas... sekian.


Allah akan menguji pada setiap apa yang kita bicarakan...

3 comments:

Anonymous said...

:)..nice song..still listening until now..

monolog masturoh said...

YES.... love it too... :)

Anonymous said...

still hear the song until now. i hope u happy now. :).